TRANSITion

TRANSITion

“People always seek happiness and end in war”.

A large-scale venue performance. Inspired by a play written by Wajdi Mouawad, the production raises the question of tolerance of different religions and ways of living.
Created in 2009.

Viathea, Görlitz, TRANSITion, PAN.OPTIKUM, Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner

Conception and direction: Sigrun Fritsch
Music: Tobias Schwab
Stage direction: Llorenç Corbella
Pyrotechnics: Klaus Ulrich | Objects: Dirk Ober, Mario Kreuzer
Tereisias: Michael Schmitter
Kadmos und Vocals: Annette Huber
Ensemble: Sabine Noll, Luka-Marie Fritsch, Ute Wange, Christian Dittmann, Wolfgang Dvorak

TRANSITion, LAs Palmas de Gran Canaria, PAN.OPTIKUM, Wolfgang Dvorak, Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner
Las Palmas de Gran Canaria, Temudas Festival, PAN.OPTIKUM, TRANSITion, Michael Schmitter,Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner
Las Palmas de Gran Canaria, Temudas Festival, PAN.OPTIKUM, TRANSITion, Sabine Noll,Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner
PAN.OPTIKUM TRANSITion, Christian Dittmann, Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner
Platzinszenierung, PAN.OPTIKUM, TRANSITion, Annette Huber, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner
Las Palmas de Gran Canaria, Temudas Festival, PAN.OPTIKUM, TRANSITion, Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner
TRANSITion, PAN.OPTIKUM, Sabine Noll, Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner
Las Palmas de Gran Canaria, Temudas Festival, PAN.OPTIKUM, TRANSITion, Christian Dittmann, Michael Schmitter,Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner,

All pictures on this project page by
Jennifer Rohrbacher

Zacatecas, Mexico, teatro de calle, PAN.OPTIKUM, TRANSITion, Platzinszenierung, Sigrun Fritsch, Pyrotechnik, Klaus Ulrich, Matthias Rettner